Handelsbetingelser
• Alle produkter i webshoppen findes på vores lager
• Vi sender samme dag, hvis du bestiller inden 14:00
• Leveringstiden er 1-4 arbejdsdage
• Hvis du, mod forventning, ikke er tilfreds med dit køb, kan du gratis returnere varen
• 1 års garanti på alle produkter, hvis ikke andet angives
Kundeservice
Har du spørgsmål du ikke kan finde svaret på her?
Kontakt os via e-mail, eller ring til os, så svarer vi hellere end gerne på dine spørgsmål.
Mail: [email protected]
Telefonnummer: 36 96 43 33
Pixelgaranti
Billigteknik har 100% garanti mod døde, låste eller konstant lysende pixels som findes ved leverance på vores bærbare computere. Dette indbærer, at du som kunde har ret til at hæve købet, efter billedbevis samt Billigtekniks godkendelse, hvis der er pixelfejl på din bærbare computer. For øvrige produkter gælder den respektive producents pixelpolitik og garanti. For at pixelgarantien skal gælde, skal fejlen meldes inden 24 timer fra varen er modtaget.
Garanti
Alle varer i vores sortiment er omfattet af et års garanti fra producenten, med mindre andet er angivet. Vores produkter leveres med den garanti som producenten eller leverandøren tilbyder os, og kunden kan ikke påkræve yderligere garanti fra Billigteknik, hvis ikke en sådan er tilkøbt med skriftlig bekræftelse ved kvittering eller faktura. Garantien gælder ikke, hvis varen har været udsat for unormal slitage eller hvis køberen har håndteret den uforsigtigt eller i strid med sælgerens eller producentens anvisning. Vær opmærksom på, at laptopbatterier pga. sin natur kun garanteres et år, selvom computeren skulle leveres med længere garantiperiode.
Hverken Billigteknik eller producenten tager ansvar for informationer på harddiske og andre typer af lagringsmedie som indleveres på garanti eller til service. Vi opfordrer kunderne til at foretage backup, for ikke at miste f.eks. familiebilleder, dokumenter m.v. ved fejl.
Vær opmærksom på at du bør hente de seneste drivere fra producentens hjemmeside til de produkter du køber, da de seneste drivere ikke altid medsendes produktet fra producenten. Nye drivere kan forbedre et produkts funktionalitet.Vi følger naturligvis Forbrugerombudsmandens henvisninger ved eventuelle tvister.
Reklamation
Vil du reklamere over et produkt, skal du kontakte os, så snart du opdager fejlen. Dette gør du lettest ved at maile os på [email protected]. Det er vigtigt at du beskriver fejlen så udførligt som muligt, vedhæfter kvitteringen samt oplyser om eventuel ny adresse. På den måde kan vi hjælpe dig hurtigere. Vi tester alle indleverede produkter. Viser det sig, at fejlen er selvforskyldt eller at produktet er fejlfrit, forbeholder vi os retten til at debitere 600 DKK for udført fejlsøgning inkl. Eventuelle fragtomkostninger. Ved en godkendt reklamation erstatter vi eventuelle omkostninger i forbindelse med reklamationen, herunder udgifter til returfragt.
For erhvervskøb ydes ingen reklamationsret.
Når du handler på biligteknik.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:
Billigteknik Sweden AB, Skiffervägen 20, 22478 Lund, Sverige.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Bestilling
Bestilling kan ske via vores webshop, via e-mail eller pr. telefon hvis der er en ledig sælger. En skriftlig bekræftelse skal modtages via e-mail. Produkterne på vores hjemmeside sendes normalt omgående, oftest indenfor 24 timer på hverdage, med forbehold for uforudsete hændelser samt produkter hvor anden leveringstid oplyses.
Produkter der kan forudbestilles sendes omgående efter levering til Billigteknik. Alle produkter, foruden ovennævnte med længere leveringstid, har vi på lager.
Vi indgår kun aftaler med myndige personer (over 18 år).
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Når du handler med billigteknik.dk indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden eller ringe til os på +45 36 96 43 33
Fragt og levering
Bestiller du inden kl. 14.00 på en hverdag og varen findes på lager, afsendes ordren normalt samme dag. Levering til privatpersoner og virksomheder sker normalt indenfor 1-4 arbejdsdage.
Alle leverancer sker med et fragtfirma vi har valgt ift. de leveringsmetoder der præsenteres ved afslutning af ordreafgivelsen. Normalt anvendes PostDanmark via PostNord som postpakke eller brev alt efter forsendelsens størrelse.
Vi opkræver ikke leveringsgebyr på ordrer over 2000 DKK, eller hvis ordren afhentes i vores butik i Lund, Sverige. På ordrer under 2000 DKK tilføjes et leveringsgebyr på 49 DKK for levering til nærmeste postkontor eller 199 DKK for levering på din adresse.
Det er kundens ansvar at kontrollere, at den adresse der opgives ved betaling er korrekt, og at kunden følger op hos speditøren samt sørger for, at leverancen afhentes på posthuset indenfor den tid, speditøren angiver (normalt 14 dage fra afsendelsestidspunktet). Levering sker kun til Danmark og Sverige, med mindre andet aftales. Ved en eventuel forsinkelse, har du som kunde ret til at hæve købet omkostningsfrit.
Skulle du modtage en pakke, der er blevet beskadiget under transport, er det vigtig, at du hurtigst muligt (indenfor 24 timer) kontakter Billigteknik Sweden AB eller det transportfirma, der leverede pakken, så der kan åbnes en reklamationssag. Fotografér pakke, indvendig emballage, fragtseddel samt produkt og send dette via email til [email protected]. Hvis denne kontakt ikke sker indenfor rimelig tid, 24 timer ved synlige skader og 3 arbejdsdage ved skjulte skader, kan en transportskade ikke anmeldes og returretten bortfalder.
Betaling med kort
På billigteknik.dk kan der betales med:
• Dankort
• Visa
• Mastercard
Der opkræves ikke gebyr ved betaling på billigteknik.dk
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra billigteknik.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Afhentning på lager
Varerne kan afhentes hos Billigteknik uden leveringsomkostninger. Betaling sker enten via forskudsbetaling, delbetaling eller med betalingskort på stedet. Lageret ligger i Lund, Sverige.
Walley Checkout Privatkunde
I samarbejde med Walley tilbyder vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de vigtigste betalingsmetoder i én løsning - vælg mellem Swish, direkte bank- og kortbetalinger, faktura eller afbetaling (betalingsmulighederne kan variere med tiden). Du vælger selv hvilken betalingsmetode du vil bruge ved kassen, inden du bekræfter dit køb.
Faktura eller afbetaling betyder, at du modtager varerne, før du betaler. Du kan derefter vælge at betale hele beløbet på én gang eller at dele det op i mindre dele. Forfaldsdatoen kan variere og vil fremgå af fakturaen eller afdragsbeviset, som du får tilsendt. Leveringsmetoden og eventuelle yderligere gebyrer vises ved kassen, før du bekræfter dit køb. Der foretages en mindre kreditvurdering, som i nogle tilfælde omfatter en kreditvurdering. I tilfælde af forsinket eller manglende betaling vil der blive opkrævet et gebyr for forsinket betaling og renter. Du kan finde de fulde vilkår og betingelser for Walley her: Betingelser og SECCI.
På my.walley.dk kan du se og betale alle dine Walley-fakturaer.
Walley Checkout Business Kunde
I samarbejde med Walley tilbyder vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de vigtigste betalingsmetoder i én løsning - vælg mellem kortbetaling, faktura eller afbetaling (betalingsmulighederne kan variere med tiden). Du vælger selv hvilken betalingsmetode du vil bruge ved kassen, inden du bekræfter dit køb.
Faktura eller afbetaling betyder, at du får varerne leveret, før du betaler. Forfaldsdatoen kan variere og fremgår af den faktura, der sendes til virksomheden. Leveringsmetoden og eventuelle ekstra gebyrer vises ved kassen, før du bekræfter dit køb. I tilfælde af forsinket eller manglende betaling vil der blive opkrævet et gebyr for forsinket betaling og renter. Du kan finde de fulde vilkår og betingelser for Walley her: Vilkår og betingelser.
Betaling med kort (Walley)
Kortbetalinger foretages sikkert og direkte via Walley. Betalingstjenesten er sikker og certificeret i henhold til PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Secure Socket Layer (SSL) skaber en sikker og krypteret forbindelse mellem din computer og Stripe-betalingsserveren. Al overførsel sker sikkert, uden at uautoriserede parter kan få adgang til oplysninger. Vi gemmer heller aldrig nogen konto eller kortoplysninger.
Når du har foretaget din betaling, vil du automatisk blive sendt tilbage til vores websted, hvor du vil modtage din kvittering. Hvis dit kort understøtter 3-D Secure, bruges det til den mest sikre kortbetaling.Betalinger på internettet anvender Secure Electronic Transaction (SET), som er en international sikkerhedsstandard for onlinebetalinger.
Kontoen eller kreditkortet vil blive debiteret før levering. I forbindelse med debiteringen vil kunden modtage en bekræftelse via e-mail. Hvis kortet ikke kan opkræves, vil der blive gjort et nyt forsøg den følgende dag. Hvis kortet ikke opkræves begge gange, finder der ingen levering sted.
Faktura
Vi tilbyder i samarbejde med Klarna betalig via faktura til privatpersoner og virksomheder. En faktura følger med i pakken, og du betaler nemt via betalingsservice. Betalingsfrist 14 dage. Hvis betalingen udebliver, tillægges rykkergebyr på 50 DKK samt rente på 26%. Ved bestilling foretages kredittjek, hvilket i visse tilfælde indebærer at der trækkes kreditoplysninger. Du vil i disse tilfælde modtage en kopi af kreditoplysningen med posten. Personlige oplysninger behandles iht. gældende lovgivning. Klarna behandler personlige oplysninger for at foretage kundeanalyse, identifkation, kreditkontrol og markedsføring. Personnummer anvendes som kundenummer i kundehåndteringsøjemed. Levering sker til senest oplyste folkeregisteradresse.
Oprettelsesgebyr på 29 DKK tilkommer.
Bankoverførsel
Vi tilbyder direkte betaling via bankoverførsel til vores konto i Danske Bank, reg.nr: 4073, kontnummer: 10580471. Produkterne sendes, når betalingen er registreret. Der tillægges ingen gebyrer, foruden fragtomkostningerne. (obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)
Ikke afhentede forsendelser
For forsendelser der ikke afhentes på posthuset, og som derfor returneres til Billigteknik, debiteres en afgift på 299 DKK for at dække transport- og administrationsomkostninger.
Fortrydelsesret ved fjernsalg
Som privatperson har du 14 dages fuld returret ved fjernsalg i henhold til Forbrugerloven. Det betyder, at du har ret til at fortryde dit køb, ved at kontakte Billigteknik inden 14 dage efter modtagelse af varen (eller en væsentlig del af den). Ønsker du at benytte dig af fortrydelsesretten, bedes du kontakte Billigteknik for at få en returfragtseddel. Hvis købet ophæves på ret vis, tilbagebetales det fulde beløb indenfor 30 dage. Hvis du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, betaler Billigteknik returneringsomkostningerne.
Returretten gælder kun hvis varen, inkl. dens emballage, er i stort set samme stand og mængde. Returretten gælder ikke computerprogrammer eller lyd- eller billedoptagelser, hvor plomberingen er brudt. Dette gælder også tekniske plomberinger. For computere, hvor kunden har indtastet brugeroplysninger og accepteret licens ved opstart, kan fortrydelsesretten ikke anvendes. Vi forbeholder os retten til at debitere kunden op til 300 DKK for manglende eller skadet emballage i de tilfælde, hvor vi accepterer varen retur selvom emballagen ikke er i stort set samme stand.
Bemærk at fortrydelsesretten ikke gælder for erhvervsdrivende. Fortrydelsesretten gælder heller ikke tjenester, hvor tjenesten er påbegyndt med kundens samtykke, eller computere der er specielt bygget til kunden (dette gælder f.eks. computere i serien BT Gaming, der ikke findes på lager til umiddelbar afsendelse). I disse tilfælde kan vi acceptere at tage produktet retur mod et gebyr på 25 % af produktets pris.
For at ophæve dit køb jvf. fortrydelsesretten, skal du kontakte kundeservice på tlf. 36 96 43 33, pr. e-mail [email protected] eller pr. post, Billigteknik Sweden AB, Skiffervägen 20, 22478 Lund, Sverige.
Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Prismærkning
Den overstregede pris er producentens vejledende udsalgspris fra produktets lancering, også kaldet listepris. De priser der er angivet med rød tekst, er den udsalgspris vi tilbyder dig som kunde. I visse tilfælde kan en forhandler vælge at sælge produkter under listeprisen, da forhandleren kun giver en vejledning om udsalgsprisen. Vi kan ikke tage ansvar for varierende prissætning hos andre forhandlere. Vi følger naturligvis brancheorganisationens anbefalinger ved vores prissætning.
Behandling af personlige oplysninger
Når du bestiller hos os, oplyser du personlige oplysninger som navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkender du, at vi lagrer og anvender dine oplysninger i vores forretning for at fuldføre vores opgaver i forbindelse med levering af det bestilte. Vi dokumenterer også al kommunikation vi har haft med dig via telefon eller e-mail, for at kunne levere den service du forventer af os.
Billigteknik udleverer aldrig personlige oplysninger til tredjepart. I følge persondataloven har du ret til at få udleveret den information vi har registreret om dig. Hvis den er fejlagtig, ufuldstændig eller irellevant kan du bede os om at få den rettet eller fjernet.
Personoplysningerne registreres hos BilligTeknik Sweden AB og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for BilligTeknik Sweden ABhar adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på billigteknik.dk er BilligTeknik Sweden AB.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til billigteknik.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Cookies
På billigteknik.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på billigteknik.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere billigteknik.dk
Forbehold
Vi tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl og fejlagtigt angivne priser, produktbeskrivelser, specifikationer eller misvisende billeder. Modsvarer et produkt ikke kundens forventninger pga. fejlagtig beskrivelse fra vores side, har kunden ret til kompensation eller at ophæve købet. I tilfælde hvor en pris har været fejlagtigt angivet, forbeholder vi os retten til enten at annullere ordren eller alternativt informere kunden om den korrekte pris, så kunden selv kan acceptere prisen eller beslutte, at ordren skal annulleres.
Skulle der opstå skadesansvar eller erstatningspligt jvf. ovenstående købsvilkår, skal vores ansvar, såvidt der ikke ligger grov uansvarlighed bag, begrænses til et beløb, der højst modsvarer købssummen for den vare, erstatningspligten grundes på.
Billigtekniks ansvar omfatter kun direkte tab, og under ingen omstændigheder indirekte tab så som nedgang i indtejning i erhvervsvirksomhed eller kundens tab af data.
Det er ikke tilladt at bruge mere end én rabatkode pr. køb. Rabatkoder er ikke gyldige på nye varer såsom mobiltelefoner, iPhones, Playstation, software og software.